Podsumowanie Tygodnia SSC/BPO

Od 20 listopada do 1 grudnia trwał Tydzień SSC/BPO pod hasłem "Wspólnie kształcimy przyszłe pokolenia". Projekt koordynowany był przez Biuro Obsługi Inwestorów. W tym czasie młodzież z poznańskich szkół miała okazję poszerzyć swoją wiedzę dotyczącą sektora usług nowoczesnych. Inicjatywa ta składała się z dwóch części: wizyt przedstawicieli poznańskich firm w szkołach ponadpodstawowych oraz spotkań uczniów i uczennic w siedzibach tych przedsiębiorstw.

Zdjęcie przedstawia pomieszczenie biurowe. Grupa uczniów i uczennic siedzi zwrócona plecami do obiektywu. Odbywa się prezentacja. - grafika artykułu
Podsumowanie Tygodnia SSC/BPO

Celem projektu było przede wszystkim zapoznanie licealistów i licealistek z możliwościami, jakie oferuje sektor usług nowoczesnych. Dodatkowo poprzez spotkania starano się zachęcić uczniów do kształcenia na kierunkach ekonomicznych, informatycznych oraz językowych. Ważne było również uświadomienie, że zdobywaną w szkole wiedzę warto uzupełnić o praktyczne umiejętności zawodowe.

W tegoroczną akcję zaangażowało się aż siedem poznańskich szkół ponadpodstawowych oraz dwadzieścia jeden firm z sektora usług nowoczesnych. Do działań włączyły się: Siemens, Capgemini, GFT, Conectys, Transcom, Franklin Templeton, Bridgestone, DFDS, Atotech, McKinsey & Company, GSK, SKF, Sii, Osram, Newell Poland Services, B. Braun, ROCKWOOL, Carl Zeiss, John Deere, SENNHEISER, INGKA. Ze strony szkół zaproszone zostały również: Zespół Szkół Łączności im. Mikołaja Kopernika, III Liceum im. św. Jana Kantego, VIII Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza, IX Liceum Ogólnokształcące im. Karola Libelta, Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 2 im. Charles de Gaulle'a (XVI Liceum Ogólnokształcące), XI Liceum Ogólnokształcące im. J.W. Zembrzuskich, Zespół Szkół Handlowych im. Bohaterów Poznańskiego Czerwca '56.

Uczniowie i uczennice w trakcie wizyt w siedzibach poznańskich firm mieli szansę na własne oczy zobaczyć w jakich warunkach mogą pracować specjaliści i specjalistki sektora usług nowoczesnych. Podczas ciekawych warsztatów poszerzyli swoją wiedzę dotycząca wymagań potrzebnych do pracy w tym obszarze. Niezwykle wartościowe okazały się informacje z zakresu rozwoju umiejętności interpersonalnych. Uczestnicy i uczestniczki warsztatów usłyszeli wiele wskazówek odnoszących się do komunikacji niewerbalnej, autoprezentacji oraz budowy własnej marki.

Przedstawicielki Biura Obsługi Inwestorów miały okazję uczestniczyć w jednym z takich spotkań. W trakcie pierwszej części przybliżone zostały praktyczne informacje dotyczące budowania silnej prezencji i umiejętności prezentacji. Po warsztatach zaproszeni goście mieli okazję zobaczyć nowoczesne miejsca pracy oraz liczne udogodnienia, znajdujące się w piątym co do wielkości biurze McKinsey&Company na świecie.

Nowoczesne usługi biznesowe to jeden z najprężniej rozwijających się sektorów gospodarczych w Polsce. Organizowanie podobnych inicjatyw jest bardzo ważne. Dzięki temu pokolenie wchodzące w dorosłość może poszerzyć swoje horyzonty dotyczące perspektyw zawodowych w Poznaniu. A jest ich naprawdę wiele! W mieście działa 150 centrów, w których pracuje ok. 27 tys. osób. Sektor SSC/BBC to możliwość pracy w międzynarodowym środowisku oraz dostęp do najnowszych technologii. Wielość zalet powoduje, że branża ta jest doskonałym miejscem do rozpoczęcia kariery zawodowej.