Biuletyn nr 12

Biuletyn newsletter Projektu utworzenia CUW

Szanowni Państwo

W mijającym tygodniu trwały intensywne prace związane z koniecznością dokonania korekt do projektu budżetu Miasta Poznania, wynikających z potrzeby stworzenia planu finansowego nowej jednostki budżetowej - Centrum Usług Wspólnych. Plan finansowy CUW ujmuje wydatki na wszystkie zadania przewidziane dotąd w planach finansowych placówek, a przekazywane od 1 marca 2018 do wspólnej obsługi. Tym Państwu Dyrektorom, którzy przygotowali propozycję zmniejszenia planów finansowych własnych placówek w założonym terminie i w dobrej jakości składam w imieniu koleżanek z Oddziału Ekonomicznego WZiSS serdeczne podziękowania. W ten sposób zakończony został pierwszy etap przygotowań do realizacji celów - utworzono nową jednostkę w sposób neutralny dla budżetu Miasta Poznania. Zwieńczeniem tego etapu będzie przyjęcie propozycji przez Radę Miasta na sesji w dniu 21 grudnia.

Wówczas rozpocznie się drugi etap - osiągnięcie wyższej wydajności obsługi administracyjnej dzięki koncentracji zadań i standaryzacji procesów. Oczekiwanym przez Prezydenta efektem tych prac będzie wytworzenie w CUW nadwyżki budżetowej w wysokości 1,5 miliona złotych do 30 września 2018. Nadwyżka tworzona będzie w miarę przechodzenia pracowników wykonujących dzisiaj zadania przewidziane do wspólnej obsługi, a przyjętych z placówek w trybie art. 23' Kodeksu pracy od 1 marca 2018 do CUW, do pracy w Urzędzie Miasta lub innych miejskich placówkach. Proces tworzenia nadwyżki będzie monitorowany przez nadzorującego CUW Dyrektora WZiSS i raportowany co miesiąc p. Jędrzejowi Solarskiemu - Zastępcy Prezydenta Miasta Poznania. Założonym przeznaczeniem nadwyżki jest podniesienie wynagrodzeń pracownikom placówek. Propozycja sposobu rozdysponowania wypracowanej nadwyżki będzie konsultowana przez Dyrektora WZiSS z dyrektorami placówek i przedstawiona nadzorującemu Prezydentowi do zatwierdzenia do 30 czerwca 2018. Podwyżka wynagrodzeń z nadwyżki nie oznacza wyłączenia placówek objętych wspólną obsługą z ogólnych mechanizmów korekty wynagrodzeń zapisanych w budżecie Miasta Poznania.

Powyższa kwestia była dyskutowana na spotkaniu Zespołu Projektowego w dniu 7 grudnia i potwierdzona przez uczestniczącego w spotkaniu Prezydenta. Prezentacja ze spotkania w załączeniu.

Ważnym tematem spotkania było też przygotowanie jednolitych opisów przedmiotów zamówienia dla wspólnych grup zakupowych obejmujących różne asortymenty. Jednym z użytych przykładów był tryb dojścia do wspólnych zakupów leków wstępnie zakreślony na spotkaniu w DPS Konarskiego. Odbyta pod przewodnictwem p. dyr. Jerzego Dłużaka dyskusja pokazała zarówno potrzebę konsultacji placówek między sobą (np. dla określenia przedmiotu zamówienia, warunków dostawy i oczekiwanego sposobu fakturowania) jak i uzgodnień z CUW oraz WZiSS (np. kwestia interpretacji przepisów prawa przez organ nadzorujący). Przyjęty tryb pracy potwierdza stanowiącą rolę dyrektorów placówek i usługową funkcję CUW.

Po spotkaniu odbyło się szkolenie z zakresu RODO, tematu awizowanego w biuletynie przed miesiącem.

Załączam także drugą wersję opisu przedmiotu zamówienia na środki czystości uzupełnioną o arkusz zawierający zestawienie środków higieny osobistej. Za przygotowanie tego zestawienia dziękuję pracownikom CWR Swoboda. W trakcie konsultacji zwrócono także uwagę na problem sposobu określenia w SIWZ jakości dostarczanych produktów i ich kontroli. Proszę dyrektorów placówek o zebranie dobrych praktyk w tym zakresie. Ze swej strony szukać będziemy przykładów sprawdzonych rozwiązań w podmiotach innych samorządów.

Z uwagi na ograniczenia techniczne biuletynu (maksymalnie 4000 znaków) i coraz większy zakres przygotowanych rozwiązań wymagających konsultacji przewidywane jest zwiększenie częstotliwości wydawania Biuletynu newsletter.

Piotr Kołodziejczyk

Załączniki