Biuletyn nr 11

Biuletyn newsletter Projektu utworzenia CUW

Szanowni Państwo,

W minionym tygodniu odbyła się seria spotkań z dyrektorami placówek poszczególnych typów. Najważniejsze ustalenia dotyczyły harmonogramu dalszych prac i sposobu rozstrzygnięcia problemów specyficznych dla poszczególnych placówek w warunkach wspólnej obsługi finansowo-księgowej i kadrowo-płacowej.

Rozmawiano m.in. o tym, w jaki sposób dyrektorzy placówek otrzymywać będą informacje potrzebne im do zarządzania placówkami, przetworzone z formy stosowanej w klasyfikacji budżetowej, na informację zarządczą. Chodzi np. o informację o powstałych w wyniku przejęcia przez ZUS płatności zasiłków chorobowych, oszczędnościach funduszu wynagrodzeń i możliwości ich przeznaczenia na wynagrodzenia dla pracowników wykonujących zadania za osoby nieobecne. Ustalono, że problem zostanie rozwiązany dwutorowo: z jednej strony dyrektorzy placówek i osoby przez nich upoważnione uzyskają dostęp do systemu KSAT w którym takie informacje są zawarte, oraz przeszkolone z umiejętności korzystania z systemu i interpretacji zawartych w nim informacji. Szkolenie takie zostanie przeprowadzone w dniach 15 i 16 stycznia. Zakres oczekiwanych szkoleń informacji zostanie ustalony na podstawie zgłaszanych do mnie mailem potrzeb. Proszę Państwa Dyrektorów o zgłaszanie tematów wymagających przeszkolenia do dnia 5 grudnia.

Drugim źródłem informacji zarządczej dla kierujących placówkami będą zdefiniowane raporty, będące wyciągiem z baz danych systemu KSAT, przygotowywane z inicjatywy pracowników Wydziału Informatyki oraz WZiSS. Termin zgłoszania informacji zarządczych  - 6 grudnia.

Kolejnym ważnym wątkiem dyskusji wszystkich spotkań był harmonogram prac przygotowawczych do wspólnych zakupów. Ustalono, że stosowane będą zasady obowiązujące w Urzędzie Miasta Poznania. Przyjęto, że podstawą procedur wspólnych zakupów będą regulacje obowiązujące w Urzędzie Miasta Poznania. Ramowy harmonogram dojścia do objęcia możliwie dużego wolumenu towarów i usług wspólnymi zakupami jest następujący:

  1. Do 11 grudnia dyrektorzy placówek składają wstępną deklarację gotowości przystąpienia między innymi do następujących grup zakupowych: środki czystości (wersja 1 w załączeniu) i higieny, usługi cateringowe, usługi pralnicze, obsługa systemów przeciwpożarowych i legalizacji gaśnic, badania okresowe i wstępne wraz z usługami medycyny pracy, zakupy odzieży ochronnej. Na tym etapie nie przewiduje się wspólnych zakupów leków lub grup asortymentowych stanowiących niewielki odsetek kosztów zapisanych w budżetach placówek.
  2. Do 20 grudnia w WZiSS zostaną opracowane wstępne wersje opisów przedmiotów zamówienia (OPZ) dla tych grup i będą systematycznie rozsyłane do konsultacji placówek. Do połowy stycznia 2018 przedstawione zostaną specyfikacje istotnych warunków zamówienia (SIWZ)
  3. Uzgodnione dokumenty będą podstawą przygotowywania dokumentów dla ogłoszenia przetargów, co możliwe będzie po 1 marca, czyli dacie wskazanej w uchwale Rady Miasta jako początek wspólnej obsługi. Rozstrzygnięcia przetargów spodziewać się należy w maju 2018.
  4. Do tego czasu dyrektorzy placówek zabezpieczają potrzeby jednostek w dotychczas stosowanym trybie, zawierając aneksy do obowiązujących umów, dbając o to by znalazły się w nich klauzule umożliwiające ich rozwiązanie, w terminach wynikających z umów podpisanych w dostawcami wyłonionymi w drodze przetargu.

Wśród innych uzgodnień były także kwestie związane z jednolitym systemem rozliczania kosztu zakupu leków, rozliczeń depozytów, wypłat kieszonkowego dla wychowanków placówek opiekuńczych czy sposobu przeprowadzania rekrutacji na nieobsadzone miejsca pracy.

Trudno w tak krótkim komunikacie zawrzeć wszystkie wątki poruszone w trakcie spotkań konsultacyjnych.  Bogaty zgromadzony materiał stanowić będzie ważny fundament procedur, mających zapewnić wysoką jakość usług świadczonych placówkom przez CUW

Piotr Kołodziejczyk

Załączniki